Tuesday, March 10, 2015

My Edible Garden

Saya suka berkebun. Saya minat menanam pokok2 sayur. Saya ada daun kari (orang Kedah panggil karapole! hehe) ha, yes! chek oqang Kedah naaaa...

Saya jugak tanam pokok tomato, pegaga, serai, peria, pisang abu, cili padi (cabai melaka orang Kedah kata), capsicum, pokok limau purut yang ditut bersama limau nipis, daun cekur, kangkung, dan yg paling latest daun sup dan daun pudina.

Daun sup tu baru semai. Blom tau lagi dia sanggup tak tumbuh hihi...










Ini antara pics yang saya rakamkan utk kenangan.

Dulu2 saya rasa saya ni tak sesuai tanam pokok. Sebab tanam je mati, tak dan pokok tu nak capai seminggu dah selamat jadi teratai layu di tasik madu.

Tapi alhamdulillah baru je bertatih selepas belajar amik ilmu dari blog2 yang berkaitan dgn tumbuhan ni...

Baru saya tau pokok/tumbuhan ni pun perlukan kasih sayang. Kena ada TLC (tender love care) jugak baru dieorg nak hidup, selain of course baja, tanah dan air secukupnya.

Next entry saya akan share lagi pasal my edible garden dan tips2 nak tanam pokok ya!

Till then, thanks for reading.

I love you!


No comments:

Post a Comment

Exploring the Science Behind Intermittent Fasting: Unlocking the Secrets to a Transformed Physique

Intermittent fasting has gained significant popularity in recent years. But what exactly is intermittent fasting? It is an eating pattern th...